Timebeskrivelser, nivåer og farger

« Tilbake

Sal: Nivåer og farger:

Rosa timer

Timer for tenåringer under veiledning av instruktør.

Gule timer:

Disse timene passer for alle. Enkle steg og fokus på intensitet, kondisjon og styrke.

Grå timer

Dette er timer med fokus på kjernemuskulatur. Timen innebærer trening og øvelser for store deler av kroppen hvor kjernemuskulaturen alltid er koblet på.

Lilla timer

Spesialtime for utvalgte grupper.

Grønne timer

Timer for seniorer og godt voksne.

Hvite timer:

Dette er trening for kropp og sjel. Avspenning, kroppskontroll og indre fokus.



Sykkel: Nivåer og farger:

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Vi bruker Suunto pulsstyring og Globeracer videoguiding.

Innhold på timene varierer så les mer om hver enkelt time for å finne ut hva som passer for deg.



Sal: Timebeskrivelser

Teen Styrke

Styrketime for ungdom mellom 12-16 år. Grunnleggende styrketrening som blir grundig gjennomgått med instruktør.

Corebar/Styrke 45

Tøff styrketime med fokus på kjernemuskulatur. Vi bruker en vektstang med valgfri vekt. Denne timen passer like godt for menn så vel som kvinner.

Styrke 30

Enkel styrketime som er fin å kombinere med timen i forkant. Vekter, matter og lignende tas i bruk.

Mammatrening

En time for deg som ønsker deg tilbake etter fødsel. Tilrettelagt trening for å få igang magemusklene igjen så vel som bekkenbunnsmuskulatur. Ta med junior, her trener vi sammen alle mann.

Puls Step

Enkel kondisjonstrening kombinert med styrke i en morsom mix. Dette er en tøff time for deg som vil ha en god økt. Vi garanterer deg at du kjenner det i beina etter denne timen!

Aerobic

Klassisk aerobic i sal. Her får du kjørt kondisjonen og utfordret styrken din.

Sirkel

Enkel styrketime som er fin å kombinere med sykkeltimen i forkant. Trening på stasjoner i forskjellige øvelser. 1 minutt på hver stasjon. God gammeldags sirkeltrening med instruktør som får deg til å yte maks.

Styrkemix 30

Time med variert styrketrening. Fin time å kombinere med Pilatestimen i etterkant.

Høypuls 45

Høypuls 45 er en aerobictime med høy frekvens og høy puls med innslag av styrke. Enkle, effektive steg kombinert med gode styrkeøvelser sørger for at du får en knallbra treningsøkt.

Styrke Ball 30

En styrketime med ball, som tar i bruk store deler av kjernemuskulaturen.

Slynge 30

Se Slynge.

Slynge

En time hvor vi jobber med slynger som henger fra taket. Hovedfokuset er på kjernemuskulatur, men slyngetrening involverer mye mer av kroppen. Timen passer for alle, og avhengig av hvor tungt du vil trene desto tyngre kan du få det.

Sørum Kommune

Spesialtime for ansatte i Sørum kommune. Egen terminliste blir fulgt og denne finner du på ansattportalen til Sørum Kommune.

Senior

Trim for deg som er godt voksen. Enkel trening med vekter som passer ditt nivå.

Yoga

Sammensatt av ulike typer Yoga. En fysisk yogatime. Dette er bra trening som fokuserer på smidighet, styrke, balanse og konsentrasjon/kontroll/pust.

Pilates 30

30 minutter med styrkefokusert Pilates. Vi tar blant annet i bruk gymballer, og mye av fokuset ligger på å styrke kjernemuskulaturen.



Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel 30

Kort time som ALLE kan være med på. Fin som oppvarming til styrketrening.

Sykkel 90

En knalltøff sykkeltime for deg som har lyst å bli ordentlig sliten. Passer for alle, men er ideell for deg som har syklet litt før.

Sykkel

En sykketime som passer for alle som har lyst på en god sykkeløkt.

Sykkel Intervall

Fin sykkeltime som passer for alle. Vi bruker intervallprinsippet for å fa maksimalt ut av treningen og kondisjonen vår. Timen varer 90 minutter.

Sykkel m/Hammeren

Trond Hammeren`s signaturtime med særpreg, sjarme og god musikk. Denne timen passer for alle og er spesielt fin for deg som ikke har vært så mye på sykkeltimer, men kunne tenke deg og komme i gang.

Morgensykkel

Sykkeltime for de som er oppe med fuglene. Som regel en todelt time hvor vi både sykler og trener styrke. Frokost blir servert etter økta.

Lørdagssykkel

Vanlig sykkeltime som passer for alle som har lyst til å prøve å sykle i en spinningsal. Her får du også grunnleggende innføring i bruk av spinningsykkel og hvordan du kan styre økta i forhold til puls osv.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Sørumsand
Tverrvegen 1
1920 Sørumsand
Tlf. 63 82 45 02
E-post post@lyst-huset.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon